środa, 8 kwietnia 2009

1987 - konsola TurboGrafx-16 prosto z Japonii


TurboGrafx-16 - nowoczesna konsola 16-bitowa , została wprowadzona do sprzedaży 30 października 1987 roku w Japonii, gdzie znana jest pod nazwą PC Engine.
Charakterystyczną cechą konsoli były jej małe rozmiary, osiągnięte głównie dzięki tylko trzem głównym procesorom o dużej skali integracji (VLSI) oraz używanie niewielkich (szczególnie w porównaniu np. z Atari 5200) nośników danych, znanych pod nazwą "HuCard" lub "TurboChip". Największe japońskie tytuły posiadały do 20 Mbit pamięci ROM. Zwykle używano kart o pojemności 4 lub 8 Mbit.
HuCard zawierał układ scalony, umieszczony niedaleko 38 pinów komunikacyjnych, całości chroniona była przez cienką plastikową osłonkę. Gry na tym nośniku są nadal dostępne dla fanów w USA i Japonii. Wielu użytkowników chwali konsolę za niewielkie wymiary i dobre tytuły arkadowe.
TurboGrafx był pierwszą konsolą na rynku, używającą jako alternatywnego nośnika danych napędu CD-ROM. Łącznie na TurboGrafx wydano 157 gier, zarówno na HuCard jak i CD-ROM. Gry na CD wymagały posiadania konsoli w wersji Turbo DUO (z wbudowanym napędem CD).

Dane techniczne:
CPU: 8-bitowy układ HuC6280A, 1.79 lub 7.16 MHz, zintegrowany z I/O
GPU1: 16-bitowy układ HuC6260 Video Color Encoder
GPU2: 16-bitowy układ HuC6270A Video Display Controller
RAM 8 KB + 64 KB VRAM
Grafika 256 x 256, 320 x 256, 482 kolorów z palety 512, 64 sprite'y
Dźwięk 6 niezależnych kanałów, zarządzany przez CPU
Złącza kartridża, zasilania, telewizyjne, dla pada

Brak komentarzy: