poniedziałek, 18 maja 2009

1995 - konsola Pippin @World


We wczesnych latach 90-tych, wielu producentów próbowało wejść na rynek konsol do gier z produktami media-center, obejmującymi oprócz czysto rozrywkowych funkcji gry), również funkcje multimedialne. na rynku pojawiły się produkty typu: Philips CD-i, Memorex VIS, Pioneer LaserActive i Panasonic 3DO. W 1995 roku, Apple Computer Inc. zakończyło wspólne prace nad projektem konsoli opartej na systemie operacyjnym - System 7 OS. Konsolę nazwano Pippin, a licencję na produkcję urządzenia powierzono japońskiemu specjaliście - Bandai Digital Entertainment. Bandai Pippin ATMARK został wprowadzony do sprzedaży w Japonii w 1995 roku i był pierwszym urządzeniem łączącym konsolę do gier z siłą i możliwościami komputera osobistego. Niestety rynek i media i zareagowały właściwie na ten produkt.
Wprowadzono trzy odrębne modele:
o 1995 - Bandai Pippin ATMARK - Japonia (kolor biały)
o 1995 - Bandai Pippin @WORLD- USA (kolor czarny)
o 1996 - Bandai Pippin @WORLD - japonia (kolor czarny)

Poza kolorem obudowy wnętrze wszystkich tych systemów jest identyczne.
Działania Apple bardzo przypominały prace prowadzone przez Commodore w linii Amiga - CDTV i CD-32, które były oparte na technologiach komputerów domowych Amiga 500 i Amiga 1200, ale wyposażone standardowo w napędy CD.
Atutem konsoli były jej możliwości pracy sieciowej, które zbladły na skutek rozwoju rynku PC i potanienia kart sieciowych.
Inną cechą konsoli Pippin był wbudowany napęd CD o prędkości 4x, dzięki czemu aplikacje multimedialne wgrywały się znacznie szybciej niż w konkurencyjnych produktach.
Zestaw był niestety stosunkowo drogi, co dodatkowo nie przysporzyło mu popularności.

Dane techniczne:

CPU: PowerPC 603 RISC Microprocessor, 66 MHz
RAM: 6 MB pamięci wspólnej dla systemu i grafiki, 64 KB SRAM Backup
VRAM: 1 MB
ROM: 4 MB, 128 KB flash ROM
Grafika: do 16.7 mln kolorów
Dźwięk: Stereo 16-bitowy, sampling 44 kHz
Nośnik: płyty CD, prędkość napędu 4x
Cena początkowa w USA: 600 USD

Brak komentarzy: